Annie Lööfs ilska gläder mig

Bild 1Annie Lööf gillar inte vår politik. Det var ju en en nyhet. Det är iofs inget som oroar mig. Jag hade blivit mer oroad om Lööf gillat vår politik. Den som hyllar fackföreningshataren Thatcher har väldigt lite gemensamt med den svenska arbetarrörelsen.

Jag har å andra sidan svårt att förstå Lööfs ilska. Hon hänvisar i AB till något ”förslag” hon lade från en talarstol i Visby. Förväntar sig verkligen Lööf att vi ska utforma vår politik utifrån vad nån borgare fräser ur sig från en talarstol?

Jag har lika svårt att förstå varför AB gör en stor rubrik av att Lööf inte gillar oss. Jag har fått förklarat av diverse journalister att en av de primära definitionerna av nyhet är att händelsen ifråga är ovanlig eller ej förväntad.

Vi testar:

  • Händelse: Sossarna lägger ett sosseförslag?
  • Reaktion: Annie Lööf tycker det är kasst
  • Är Lööfs reaktion ovanlig? Nej.
  • Är Lööfs reaktion förväntad? Ja
  • Lööfs reaktion är alltså ingen nyhet.

Varför bry sig?

Etiketter: , , , , ,

2 svar to “Annie Lööfs ilska gläder mig”

  1. Conny Norberg Says:

    Ja, miss 6,1 % brukar ju kräva saker utan mandat från väljare, så vem är fårvånad? Kejsarens nya kläder är bara förnamnet. Succé, vi är ner på 6,1%, nu ska alla ha våran politik!

  2. Annie Lööf är enligt egen utsago ”halvkokt” | Röda Berget Says:

    […] Tankar från en Sosse « Annie Lööfs ilska gläder mig […]

Kommentera

