Brända chanser, försvarsmissar & en jäkla massa bengaler…

fotboll_140412741…kan sammanfatta gårdagens match.

Vi får helt inte bränna så många chanser. Jag vet inte hur många klara lägen MFF brände innan The Wolf satte första målet. Vi kan helt enkelt vara så ineffektiva i boxen.

Vi får inte göra den typen av missar i försvaret. Första målet i egen bur kom efter en tappad boll på mitten, den andra efter en miss i straffområdet. Inte acceptabelt.

Bengalidioterna gör mig bara trött. Jag fattar dock inte varför det krävdes ett 20 minuters avbrott för att skingra lite rök. Jag har heller ingen som helst acceptans för att våra spelare kom ut efter avbrottet med mindre glöd än motståndarnas.

Jag ställer krav på de som spelar i MFF. Jag förväntar mig att de lägger sin frustration över bengalnollor i en låda tills matchen är över. Jag förväntar mig att de ser ett avbrott som en möjlighet.

Trots 2-2 på bortaplan mot ett av seriens bästa lag är jag inte speciellt nöjd. Vi borde vunnit denna match med 1-3 eller 1-4. Vi är Malmö FF.

Etiketter: , , , ,

Kommentera

