Adaktusson tycker han är för fin för KDs partistyrelse

14-11-26-Adaktusson-portrait-STR-23-500x333Lars Adaktusson är heligt förbannad. Han känner sig ratad. KDs valberedning förslog inte honom till presidiet, utan ”enbart” till partistyrelsen. Som en konsekvens av detta tackar Hr Adaktusson nej. Han motiverar sig på sin hemsida.

Min slutsats blev därför att dessa personers aktiva motstånd undergräver mina möjligheter att arbeta och ta ansvar för den politiska förnyelse som jag tror är nödvändig. Inför utsikterna att blockeras av interna motsättningar och bli en bricka i ett politiskt spel har jag därför i dagsläget valt att tacka nej till valberedningens fråga om jag vill kandidera till posten som ledamot av partistyrelsen. LA blogg

Jag vet inte riktigt hur den interna processen i KD fungerar, men i min värld har en ledamot i partistyrelsen alla möjligheter i världen ”att arbeta och ta ansvar” för politisk förnyelse. Ska bli kul att se om Hr Adaktusson vågar kolla sin status i KD. Varför inte ta en omröstning om en presidiepost?

Lars Akaktusson är en grönis i politiken, men ingen ska säga att killen inte har ambitioner.

Partistyrelsen – det är blaha-blaha. Presidiet ska det vara.

Etiketter: , ,

Kommentera

