Jag avskyr hedersamma förluster

fotboll_140412741Det är dagen efter och jag är splittrad. Å ena sidan spelade vi jämnt med ett av Europas bästa klubblag, å andra sidan fick vi däng. Jag avskyr hedersamma förluster.

I Blådårar 2 säger Hasse Borg att segrar med 1-0 är det bästa som finns. Att få däng med 1-0 är bland det sämsta som finns, därför att vi vet att segern fanns där, men vi förmådde inte göra det.

När jag knatade hemåt slog det mig att matchen kändes som en del av årets allsvenska matcher, men med MFF i AMs roll. Motståndaren spelade minst lika bra som vi, hade bättre chanser, men vi vann ända med ett par mål.

Vi har haft flyt i samtliga segermatcher i CL & årets kval. Prag, Salzburg & inte minst Olympiakos. Bollen studsade vår väg och allt var gott. Igår slog Mackan bollen i stolpen, domaren valde att inte blåsa straff och Madrids första mål var ett akrobatnummer  värdigt Zlatan.

Positivt är att vi inte vek ner oss, utan visade att vi kan dansa med de stora elefanterna. Nästa hemmamatch är Juventus och sen bär det av till Aten för avslutning av detta års gruppspel i CL.

Ett scenario där MFF vinner hemma mot Juventus och kryssar i Aten är inte sannolikt, men heller inte omöjligt. Likaså kryss mot Juventus och seger i sista matchen. Matchen i Aten kommer oavsett att bli en upplevelse.

Jag uppmanar Hareide att bänka Richardino till förmån för Pa Konate. Det är tydligt att vänsterkanten är vår svaga sida ur defensiv synpunkt.

Etiketter: , , , , ,

2 svar to “Jag avskyr hedersamma förluster”

  1. Tomas Andersson Says:

    Studera noga punkt 13 i kommentatorsreglerna /Saxen

  2. Farbror Arne Says:

    Jag brukar inte följa MFF:s matcher men det här var ”ståpäls”
    Ang. Richardino är han väl Sveriges överlägset mest tekniske och offensive vänsterback!
    Undrar hur många kilometer den mannen speedade i matchen!

    Här en säkerhetsrisk som sprider bollarna okontrollerat kring sig. Han brister i positionerna och i passningsspelet. /Peter

Kommentera

