Låtar Gunnar Axén avskyr #1 7’38

1979 släppte Mörbyligan sitt första album, originellt kallat Mörbyligan.  Näst sista låten på B-sidan har den kryptiska titeln 7’38.

jag går på tunnelgatan
jag har framtiden i min hand
en oskyldig liten väska
kan sätta palatsen i brand
jag vill skapa nya värden
och detta är mitt sätt
om sju o trettioåtta
kommer ni att ge mig rättMörbyligan

När Gunnar Axen hör en låt som ser världen ur terroristens perspektiv blåser han multipla säkringar och kastar ut sitt monopolspel utan att passera gå.

Etiketter: , , , , , ,

Ett svar to “Låtar Gunnar Axén avskyr #1 7’38”

  1. Högerns kulturella analfabetism | Röda Berget Says:

    […] 07:38 […]

Kommentera

