Gömmer sig Ulf Kristersson och Maud Olofsson i samma hål?

Ulf_Kristersson_c9c69580Maud Olofsson har gjort sig osynlig, gått i ide, gömt sig i ett hål i marken. Kalla det vad ni vill, men väck är hon. Lika osynlig som fd statsrådet Olofsson är nuvarande statsrådet Kristersson.

Hans Gd för försäkringskassan har gjort bort sig, rejält.

Försäkringskassans chef Dan Eliasson anklagas för att ljuga i hopp om att skydda sin närmaste man Jonas Lindgren och sopa allvarliga fuskmisstankar under mattan.

– Eliasson ville avsluta ärendet utan åtgärd, säger centralt placerade tjänstemän och får stöd av interna dokument som Expressen tagit del av.

Samtidigt växer härvan kring Jonas Lindgren – som misstänks ha gett flickvännen lön för totalt 26 lediga dagar.Expressen

Kristersson gör en Reinfeldt och gömmer sig bakom en underhuggare. Han skickar fram sin statssekreterare.

Ulf Kristerssons statssekreterare Anna Pettersson Westerberg:

– Äh, det har jag ingen kännedom om.

Men nu när jag informerar dig…?

– Återigen, vad gäller all typ av internt arbete på Försäkringskassan vad gäller sådana här saker, så förväntar jag mig att man följer de riktlinjer och förordningar som finns på området.

Är det enligt regler och förordningar att anställa en kommunikationschef utan att annonsera tjänsten?

– Äh, jag förväntar mig att man följer de riktlinjer som finns vid tillsättningar och annat.

Ja, och då ställer jag fråga – är det enligt reglerna att anställa en kommunikationschef utan att annonsera tjänsten?

– Det vill jag inte spekulera kring. Det är ju en fråga för myndigheten, och jag förväntar mig att man arbetar utifrån de riktlinjer som finns, helt enkelt.

Finns det anledning för regeringen att agera på något sätt med anledning av det som nu har avslöjats?

– Äh… alltså, det här är… Eftersom frågan verkar vara pågående ser jag ingen anledning att agera i det här läget. Jag utgår från att Försäkringskassan gör det som förväntas av dem, helt enkelt. Expressen

Ledarstilen i Regeringen Reinfeldt verkar vara baserad på:

  1. När skiten träffar fläkten – ducka
  2. När det skvätter år ditt håll – göm dig
  3. Om det ändå riskerar att träffa – ta skydd bakom någon annan

Jag har svaga minnen av att någon hostade något om regeringsduglig…

Etiketter: , , ,

2 svar to “Gömmer sig Ulf Kristersson och Maud Olofsson i samma hål?”

  1. Rolf Andersson Says:

    Fy fan vad det luktar illa!
    Inte konstigt att de gömmer sig då alltmer avslöjas om deras politiska fadäser!

  2. Gummimannen Says:

    Ja visst stinker det. Maud har i och för sig alltid framstått som en okunnig och doktrinär gåpåare, Sveriges svar på Sarah Palin ungefär, men den här srotens tricksande är inget annat än att ge efter för korruption.

    Någon menade på att en bidragande orsak till att hon klappade igenom när det gäller Nuon kan ha varit att hon var upptagen av Saab och deras politiska och ekonomiska förvecklingar, där Maudans halvt dolda agenda ju var att Saab skulle köras till tippen i vilket fall som helst. Det kan vara en delförklaring, men det är givetvis ingen ursäkt.

Kommentera

