Maud ”Jag gömmer mig” Olofsson vägrar berätta vad hon vet om #Nuon

Nuonaffären kommer att dras ytterligare några varv. Reinfeldt kan tacka Maud Olofsson för det.

Olofsson vägrar att komma till KU för att berätta vad hon vet om Nuon. Olofsson har ingen formell skyldighet att dyka upp, men som Expressen skriver ” men jag tror aldrig det har hänt att ett statsråd som kallats inte dykt upp, har Peter Eriksson tidigare sagt till Svenska Dagbladet.”. Som fd statsråd har Olofsson en moralisk skyldighet att redovisa vad som hände under hennes fögderi.

Maud_Nuon

 

Olofsson ursäkt formligen stinker av byråkratiskt snicksnack. Om det är något som driver media till drev, är det makthavare som vägrar berätta vad de visste eller inte visste.

Just nu är det fri jakt på Maud.

vem köper popcorn?

Etiketter: , , ,

Ett svar to “Maud ”Jag gömmer mig” Olofsson vägrar berätta vad hon vet om #Nuon”

  1. Mack the Knife Says:

    Självklart har hon en moralisk plikt att komma, men regeringen håller förstås tummarna för att hon inte gör det – kommer hon till riksdagen lär skiten träffa fläkten hur hon än svarar.

    För mig finge hon gärna marscheras dit av polis med händerna bakbundna om hon inte fogar sig. Maud är en tjuv och skojare av episka dimensioner.

Kommentera

