LOs valfilm faktamässigt korrekt

Borgerlighetens samlade gråtare och gråterskor samlas just nu på Twitter och Facebook.

En salig blandning av riksdagsledamöter, politiska tjänstemän och andra megafoner klagar vilt på faktainnehållet i LOs film. ”Ni håller er inte till fakta” tjuter det blåblå gänget.

Det roliga är att när LO frågar; ”Exakt vad är fel” får dom inget svar, förutom kanske att det ”känns” fel.

Faktum är att LOs film är faktamässigt korrekt. Borgerlighetens problem är att beskrivningen av Sverige efter snart åtta år med Reinfeldt är förbannat obehaglig.

Se filmen – gå in på kampanjsidan och studera källförteckningen.

Etiketter: , ,

5 svar to “LOs valfilm faktamässigt korrekt”

  1. Inga fel funna… | Högbergs Tankar Says:

    […] Media och annat Intressant: Peter Johansson, […]

  2. Leif Says:

    Genom att välja ”rätt” fakta och statistik går det att underbygga nästan vilken politiskt budskap som helst.

    Personligen är jag väldigt kritisk när ser den här typen av filmer där det är uppenbart att upphovsmannen representerar en viss politisk gruppering med därigenom tillhörande vinkling av budskapet.

    Finns inga ovinklade budskap. /Peter

  3. Magne Aspergren Says:

    Tror knappast Lövfen blir statsminister genom att ha en politik som inte innebär fundamentala skiljelinjer.

    För egen del funderar jag på om jag ska rösta blankt eller till och med på något av regeringspartierna.

    Detta eftersom jag inte kan se någon opposition som heter duga.

    LO kan med andra ord prata hur mycket LO vill om de senaste åtta åren – så länge oppositionen inte representerar ett rejält alternativ ska den straffas tycker jag, i god demokratisk anda.

  4. Henrik Vallgren Says:

    Som att Reinfeldt regerat i 8 år? Mattekunskaper möter rödgrön röra …

    Jag citerar mig själv: ”efter snart åtta år med Reinfeldt är förbannat obehaglig.” /Peter

  5. Henrik Vallgren Says:

    Jag förstår att du inte vill ta ansvar för filmen men den handlar om hur ”Sverige har förändrats de senaste 8 åren”. Egentliga förändringar trädde inte i kraft förrän på nyåret 2007, så även dina ”snart åtta år” krymper till mindre än 7 år och två månader.

    Mona Sahlin planerade efterträda Reinfeldt dagen efter valet 2010. Lite förvånande när tanten trots allt borde ha varit med om ett antal riksdagsöppningar?

    ”Ta ansvar för filmen” 83 988 personer har sett filmen. Jag har inget som helst ansvar för produktionen, däremot är jag glad och stolt över att vara en del i gräsrotsdriven nätverksprocess som sprider den.

    Jag gläds även åt diverse borgares offentliga gnäll på filmen. Det är bra marknadsföring. /Peter

Kommentera

