Phil Chevron dog igår

De trillar av pinn med jämna mellanrum nu. Mina musikhjältar, alltså. Federici & Clemons från E Street Band dog med något års mellanrum och igår såg jag i DN att Pouges förre gitarrist Phil Chevron har dött i cancer. DN har ett kort referat av Chevrons karriär, jag tänker inte upprepa det.

Jag kan bara konstatera att den mannen kunde spela. Jag såg Pouges några gånger, första gången var på Vega i Köpenhamn. Chevron med sin akustiska gitarr drev musiken framåt med sitt furiösa spel. Jag har en gammal god vän som brukar tala om musiker och musikanter. Phil Chevron var en musikant av guds nåde.

NetRoots | SAP | Pingat på Intressant| Politometern

Etiketter: , , ,

Kommentera

