Hur man får media att nämna ”trött” och ”Reinfeldt” i samma artikel

reinfeldt_buga_skamAtt skriva en debattartikel och i den kalla Reinfeldt ”trött och idéfattig” är ingen större konst. Det är något svårare att få samma tidning att i redaktionellt material få samma effekt. Men det går.

Ett sätt är att kalla artikeln ”Strategidokument”. Komplettera sedan med kända politiska prioriteringar och förklara hela bibban som hemlig. Se sen till att den hamnar hos valfri journalist som kan presentera ett hemligt strategidokument. Vilket gräv! Vilket scoop!

I det interna S-dokumentet slås också fast att Alliansen ska målas ut som en trött regering som skapat ett kallare samhälle och misslyckats med jobben och skolan.

– Det är de frågorna som folk upplever som väldigt viktigt och som vi ser är viktiga. Jobben, skolan och samhällsklimatet handlar både om tillväxt och om solidaritet, säger Jan Larsson. AB

Vilket skulle bevisas…

NetRoots | SAP | Pingat på Intressant| Politometern

Etiketter: , , , ,

Ett svar to “Hur man får media att nämna ”trött” och ”Reinfeldt” i samma artikel”

  1. Britt Ingegärd Jakobsson Says:

    Jag tycker det vore bättre om oppositionen beskrev det samhälle som alla förnuftiga människor vill ha, istället för att fokusera på motståndaren. Håkan Juholt vågade åtminstone prata om sådana saker, men det hade han ingen framgång med i gänget. Det måste vara något fel när ett parti vinner val på ”Nya idéer och bättre lösningar.” Såsom det hänt i Norge.

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s


%d bloggare gillar detta: