22 juli 2013 – 2 år efter Utöya

Utöya_1002774_600843053294255_477006706_n22/7 2013 är det två år sedan terroristattacken i Norge. En feg typ vid namn Anders sprängde en bomb i Oslo, sedan åkte han till en liten ö för att mörda ungdomar pga de ansåg att alla människor hade lika värde. Det är så enkelt, det är så komplicerat.

Idag går mina tankar till de som fortfarande lever. Jag hoppas att det norska samhället har klarat av att vara ett stöd för de unga som såg sina kamrater mördas samtidigt som de själva överlevde. Jag hoppas de anhöriga får det stöd de behöver.

I Malmö kommer vi att minnas Utöya genom en konsert på Möllevångstorget. Den startar 19 och beräknas vara avslutad 22. Ta med en pall, kom dit, prata av dig eller bara sitt tillsammans med andra.

Jag vet inte riktigt vad jag ska skriva som jag inte redan skrivit. Därför plockar jag fram några inlägg från 2011.

Jag vill även rekommendera denna artikel, skriven av socialdemokraten Fredrik Egefur från Malmö, samt Katrin Kielos ledare i AB.

NetRoots | SAP | Pingat på Intressant| Politometern

Etiketter: , , , , ,

Kommentera

