Skön MFFseger mot AIK

fotboll_1404127411-0 vinster är det bästa som finns”, vrålar Hasse Borg i filmen Blådårar 2. Efter att ha nageltuggat mig igenom gårdagens match på Gnagets nya kompisarena, snart utrustad med DiskretaHögtalare, kan jag inte göra annat än att hålla med.

1-0 vinster bortaplan är mer än det bästa som finns, speciellt när motståndarna äger spelet. Att domaren gjorde en äkta blunder gör inte saken sämre. Med tanke på skadeläget och matchens utveckling hade jag varit mer än nöjd med mållös och en pinne, men att tysta mäcktiga Ajk på kompis är något speciellt. Jag önskar jag hade varit där, men ibland måste man nöja sig med att vara TV-supporter.

NetRoots | SAP | Pingat på Intressant| Politometern

Etiketter: , , , , ,

Ett svar to “Skön MFFseger mot AIK”

  1. Håkan Larsson Says:

    Elände. MFF-framgångar är skada för svensk fotbollskultur.

    Den typen av resonemang skiter vi MFFare i. MFF ska vinna. oavsett konsekvenser för det omliggande samhället. Enkelt och klart. /Peter

Kommentera

