Borgerligheten: Det är Ok att vara kompis med Pinochet

Maggan_pinnenUnder de senaste veckorna har en samlad borgerlighet hyllat Thatcher. Under den senaste veckan har samma borgerlighet jagat Omar Mustafa för något som kan kallas ”fel sällskap”.

Snacka om dubbla måttstockar…

NetRoots | SAP | Pingat på Intressant| Politometern

Etiketter: , , ,

3 svar to “Borgerligheten: Det är Ok att vara kompis med Pinochet”

  1. Per Kjellén Says:

    Vad då? Dubbla måttstockar? Jag har inte läst någon som hyllat Margret Thatcher för att dricka té med Pinochet. Inte heller har jag läst något om att Omar Mustafa jagats av borgerligheten.

    Jag har läst en massa borgerliga hyllningar till Thatcher trots att hon hånglat upp sin polare Pinnen, samtidigt som Omar jagats av samma borgerlighet enbart för ”Fel umgänge”. /Peter

  2. Af Dunkelspel Says:

    Och precis som borgeriet tyckte thatcher att Mandela var en terrorist.
    Fin idol som nyliberalen Lööf har.

    Är inte helt säker på att Thatcher stämplade Mandela som terrorist. USA gjorde det. /Peter

  3. Kristian Jansson Says:

    Jag kan ha missat något i mediabruset men för mig verkar Sossarnas egna kritik av Omar ha överröstat allt.
    En viss uppsträckning av interna processer verkar behövas.
    Först gick man ut och pekade ut honom som olämplig och sen kritiserar man att han avgick.
    Vad gäller Thatcher så är jag inte imponerad av hennes relation till Chiles diktator, däremot så har jag svårt att se vilken brittisk politiker som skulle lyckats häva det fria fall Storbrittanien befann sig i då.

    Relationen med Pinochet definierar henne. Man kan inte kalla en kallblodig mördare ”vän” utan konsekvens. /Peter

Kommentera

