Omar Mustafa ger bra svar – Expressen gör bort sig

Jag läser Omar Mustafas artikel i AB och konstaterar att övetrdrifterna och lögnerna har haglat under de senaste dagarna.

Jag tror på och försvarar den svenska äktenskapslagstiftningen som bland annat ger rätt till homosexuella par att ingå äktenskap samtidigt som den ger rätt till religiösa församlingar att själva definiera sina riter och vigseltraditioner, så länge de inte strider mot svensk lag. Jag tror på möten och dialog som överskrider våra livsåskådningar, ideologier och livsval. Jag tror på ett samhälle där jag kan vara jag och du kan vara du, utan att hat behöver uppstå oss emellan.

Rasism och hatpredikningar får aldrig legitimeras, de måste mötas, motverkas och förebyggas. I samband med mitt långa engagemang i den palestinska frågan har jag varit mycket aktiv med att skilja mellan protester mot den israeliska ockupationsmaktens folkrättsvidriga brott och mot gamla förkastliga antisemitiska konspirationsteorier. Jag har handgripligen plockat bort antisemitiska plakat från manifestationer och fått människor som burit sådana avvisade. Jag tror på dialog och inte på polarisering. AB

Jag har förut konstaterat att jag inte känner Omar Mustafa, men detta är inte skrivet av homofob antisemit.

Expressen däremot mjölkar de sista dropparna genom att hitta den stora skandalen; Omar Mustafa är inte 100% överens med partiledningen i samtliga politiska frågor.

Han kallar bland annat Frankrikes insats i Mali för kolonialism – trots att partiet han sitter i styrelsen för stöder operationen till hundra procent Expressen

Palm förbjude att det blev debatt om sakfrågor i PS. Branting förbjude att PS efter en frejdig debatt skulle ändra sin åsikt i någon fråga. Katastrof, vanvett, sensation och dangrev.

Snälla Expressen…

NetRoots | SAP | Pingat på Intressant| Politometern

Etiketter: , , , ,

3 svar to “Omar Mustafa ger bra svar – Expressen gör bort sig”

  1. Sekulär Says:

    Som politiker är det helt korrekt hållning att säga att ”äktenskapslagstiftningen som bland annat ger rätt till homosexuella par att ingå äktenskap samtidigt som den ger rätt till religiösa församlingar att själva definiera sina riter och vigseltraditioner, så länge de inte strider mot svensk lag”
    Problemet är att Omar Mustafa både är politiker och orrdförannde för ett förbund som ska samordna religiösa församlingar. Samma person kan inte ena stunden säga att staten ska tillåta homosexuella ska kunna ingå äktenskap (och att det därmed ska vara upp till individen) och i andra sammanhang säga att sådana äktenskap är moraliskt (och religiöst) klandervärdiga. Omar Mustafa har ju sagt ”att ”om man lever som muslim…då lever man i ett äktenskap som är byggt mellan man och kvinna”. Om en kristen partistyrelseledamot i SAP sagt samma sak hade det blivit ramaskri.

    Se denna. /Peter

  2. Michel Edgar (@MichelEdgar1) Says:

    Han skal ha all heder för sitt motstånd mot Frankrikes insats i Mali:

    http://ceasefiremagazine.co.uk/blood-uranium-frances-mali-intervention-terrorism/

  3. Omar Mustafa lämnar sossarnas partistyrelse | Svensson Says:

    […] Bloggat: Moberg, Röda Berget, Läs även andra bloggares åsikter om Omar Mustafa, Veronica Palm, Abdirisak Waberi, Muslimer, […]

Kommentera

