Baylan måste följa beslut på #skongress eller avgå

skongressExpressen uppger att Ibrahim Baylan har gett Mp löften i friskolekommittén som strider mot gårdagens kongressbeslut.

Är det så att Expressens uppgifter stämmer måste Baylan förklara varför han föregått ett eventuellt kongressbeslut. Han måste även med mössan i hand gå till Mp och förklara att han gett löften han inte kan hålla. Gör han inte det måste han avgå som skolpolitisk talesperson.

Ibrahim Baylan måste förklara sig idag!

NetRoots | SAP | Pingat på Intressant|

Etiketter: , , , , ,

2 svar to “Baylan måste följa beslut på #skongress eller avgå”

  1. Jens Says:

    Kan inte tänka mig annat än att han kommer att följa kongressens beslut.
    Att han ja S-toppen förmodar jag varit med en del i diskussionen med MP tar jag för givet.
    Men det var ju INNAN detta kongressbeslut.
    Om det stämmer att Baylan inte ”fick” vara med när dealen häromnatten gjordes må va hänt. Men nu har ju S beslutat en linje i skolfrågan och då skall man ju rätta sig efter den helt enkelt.
    Mycket lätt alltså för Baylan….

  2. Jan Andersson Says:

    Att vi fattat ett beslut på kongressen som är den socialdemokratiska politiken innebär inte att vi inte kan förhandla med andra partier. Vore det så så kan vi redan nu ge upp ambitionen att få leda nästa regering.

    Att Ibrahim skulle behöva avgå är trams. Det är varken du eller jag som avsätter socialdemokraternas talespersoner.

    Vem har sagt att vi ska sluta förhandla med andra partier? Inte jag. Men vår position har förändrats i och med kongressbesluten.

    Ska man ge något i förhandling ska man också få något. Jag ser i nuläget inget skäl till en 6-partiuppgörelse om friskolorna 1 år innan valrörewlsen drar igång om vi inte får en rejäl gottepåse (kommunalt inflytande över etableringar).

    Om Ibbe bara kör på och ignorerar kongressbesluten måste han enligt mitt sätt att se det avgå. Det är inte jag personligen som avsätter Ibbe, men han representerar mig, partiet och partiets åsikter, såsom de är antagna på kongress 13. /Peter

Kommentera

