Jag är översvämmad med gnällande SDare – varför fick inte vi vara med?

Det är ta mig f-n den mest korkade fråga jag hört sedan min vän Leif frågade om jag ramlat, sekunden efter jag hade plöjt näsan i asfalten? Jag visar upp min blödande handflata och Leif frågar om jag blöder? När SDU ställer sig frågande till varför de inte fick vara med på gårdagens ljusmanifestation ligger det på samma nivå. I min ungdoms Grängesberg kallade vi den typen av frågor för ”stjärnfrågor”.

Expo publicerar en talande artikel, förmodligen den första av många, med liknande innehåll. Vad Expo gör är att lägga Den fege terroristen Anders sk manifest sida vid sida med texter skrivna och uttalanden gjorda av diverse SDare.

”Den låga nativiteten bland Europas folk kombinerat med en ökande massinvandring och en betydligt högre nativitet bland vissa invandrargrupper, kommer att ”fundamentalt” förändra vad vi i dag kallar Europeisk kultur och samhälle, om ingenting drastiskt görs.”
– Blogginlägg av Sverigedemokraternas riksdagsledamot Richard Jomshof 2009.

”Som sverigedemokrat ser jag detta som vårt största utländska hot sedan andra världskriget och jag lovar att göra allt som står i min makt för att vända trenden när vi går till val nästa år.”
– Jimmie Åkesson på Aftonbladets debattsida 19/10 2009. Expo

Ovanstående inlägg är gjorda av Åkesson och Jomshof, nedanstående av Den fege terroristen Anders

”2009 – Västeuropa invaderas igen, den här gången genom demografisk krigsföring (muslimsk massinvandring i kombination med höga muslimska födelsetal). De muslimska krafterna svämmar över Europas portar ännu en gång, den enda skillnaden är att portarna nu är öppna.”
– Anders Behring Breiviks manifest. Expo

Det finns klara paralleller mellan Anders resonemang och SD-topparnas. Ett annat exempel:

Åberopandet av konspirationsteorin ”Eurabia”
”Eurabia” – Europas omvandling till en muslimsk sfär. Det är inget nytt, i alla fall om man hållt ögon och öron öppna de senaste 25 åren. Vad däremot många troligen inte känner till är att det hela började med ett politiskt beslut på 70-talet som vi i dag ser effekterna av.
– Blogginlägg av SD-politikern Ted Ekeroth 2007 ”EAD – då Europa sålde ut sig själva”.

”Bat Ye’or beskriver i sin bok The Euro-Arab Axis hur vi är mitt uppe i en total omvandling av Europa. Detta som ett resultat av en medveten politik.”
– Anders Behring Breiviks manifest. Expo

Om SD och SDU i ljuset av ovanstående inte fattar varför de mördades kamrater inte är bekväma med att se dem på scenen är det dags att dra upp skallen ur gyttjan. Vill de ha fler exempel kan de titta på det famösa blogginlägg gjorda av SDUaren Erik Hellsbom i Varberg, eller de skruvade konspirationsteorier som sprids av SD-toppen i Trollhättan. De kan också titta på den bruna hatfyllda sörja som rinner ut från kommentarsfälten i deras och andras bloggar.

Ingen hindrade enskilda SDUare att närvara vid Sergels Torg, ingen hindrade dem från att sörja. Vare sig SD eller SDU har något juridiskt ansvar för terrorattackerna riktade mot AUF och Norge. De, tillsammans med sina likar, är däremot en del av den hatfyllda bruna sörja som skapat Den fege terroristen Anders. Deras idémässiga koppling till Den fege terroristen Anders förhindrade dem från att stå på scenen.

Bloggat: Johan Westerholm, Sebastian Stenholm, Martin Moberg, Anna Wikström

NetRoots | SAP | Pingat på Intressant| Politometern

Etiketter: , , , , ,

5 svar to “Jag är översvämmad med gnällande SDare – varför fick inte vi vara med?”

  1. …om den svenska nationalismens mångkulturella hat! | Varghjärta Says:

    […] Det finns en uppsjö av organisationer vars kulturella rötter spirat ur hatet, den största (och farligaste?) idag är Sverigedemokraterna. Detta parti som via organisationen ”Bevara Sverige Svenskt” har lyckats förleda ca 300 000 svenskar till att tro att de är någonting annat än en hat-organisation. […]

  2. Vi ska inte vika oss en tum i försvaret av människors lika värde « Görans tankar och bagateller Says:

    […] Andra som skrivit: Martin Moberg, Röda Berget […]

  3. Hatet får inte vinna | Kent Persson (m) blogg Says:

    […] Martin och Röda Berget och Sebastian och KÅ och Tokmoderaten och Thomas och […]

  4. Är Ted Ekeroth SD:s idelogiska orakel? « Röda Berget Says:

    […] Senast jag kolla innebär handlingen att man stående slår ihop sina händer upprepade gånger, (stående applåd), att man i allra högsta grad gillar och instämmer med vad talaren säger. Vad Åkesson säger med sina händer är ”jag tycker som du”. En annan som tycker som Ekeroth och Åkesson är Den fege terroristen Anders. 2009 – Västeuropa invaderas igen, den här gången genom demografisk krigsföring (muslimsk massinvandring i kombination med höga muslimska födelsetal). De muslimska krafterna svämmar över Europas portar ännu en gång, den enda skillnaden är att portarna nu är öppna.” – Anders Behring Breiviks manifest. Expo/RB […]

  5. Norgeterroristen och Sverigedemokraterna har samma ideér och mål « The Umunu Conspiracy Blog! Says:

    […] inte detta så tokbra inlägg av Peter Johansson om varför SD och SDU inte var välkomna till manifgestationen i Stockholm igår. Briljant! […]

Kommentera

