Bodström stormar mot Mona Sahlin i sin bok

Jag ska traska iväg och köpa Bodströms bok och därmed fylla hans fickor ytterligare ett par snäpp. Vad jag kan utläsa i SvD är boken en svidande vidräkning av Mona Sahlins ledarskap.

Hennes misstag var att hon ofta var för snabb med att rusa ut i media, vilket kan ha varit avgörande för hennes avgång, menar han. […]

Med facit i hand borde, enligt Bodström, Sahlin ägnat all tid åt att ena partiet, därefter förändra politiken och sedan förändra partiet.

”Mona Sahlin började i andra ändan, och det fungerade inte.”

Han menar också att hon borde ha avväpnat sina motståndare genom att släppa in dem i värmen. SvD

Andra utdrag visar en räcka anektoter som antagligen ska visa Boströms försträfflighet och alla andras nedrighet.

Statsvetaren Jenny Madestam slår huvudet på spiken

– Han vill göra reklam för sig själv nu när han kommer hem, säger Jenny Expressen
Madestam.

När jag läst det litterärea mästerverket återkommer jag med en historia om när jag nästan träffade Thomas Bodström.

NetRoots | SAP | Pingat på Intressant| Politometern

Bloggat: Martin Moberg, Fredrik Antonsson, Sebastian Stenholm,

Etiketter: , , , ,

7 svar to “Bodström stormar mot Mona Sahlin i sin bok”

  1. Arne Roland Says:

    Huvudsyftet är sannolikt att tjäna pengar på att släppa ut lite skvaller.
    Seriösa politiker avhåller sig oftast från sådant. Min tidigare skepsis mot
    Bodströms politiska och ideologiska kompasskurs bekräftas.

  2. Bodströms bok indragen! « Röda Berget Says:

    […] Röda Berget Tankar från en Sosse « Bodström stormar mot Mona Sahlin i sin bok […]

  3. Sven-Eric Forsén Says:

    Jag hoppas att Thomas Bodströms bok uppfattas som ett slag i luften av seriösa politiska betraktare. Han är allt för stor mångsysslare, ständigt på jakt efter att göra sig en extra hacka. Därför har hans anseende sjunkit i mina ögon. Stormen mot nuvarande partiledningen är motbjudande. Till vissa delar har han haft insyn i partiarbetet, men under sin vistelse i USA har Bodström tappat greppet om vad som händer i svenska politik. Visst sveks Mona Sahlin på ett upprörande sätt under valrörelsen. Men att därav dra slutsatsen, att Håkan Juholt haft en skum agenda, verkar vara en efterhandskonstruktion Det kan bli en backlash för den f.d. justitieministern, även om han gör sig en oförtjänt grov hacka.

  4. Jag lever i min komedi, inte i mitt drama | Anna Troberg Says:

    […] att ens kunna kosta på sig att drömma om något annat än andras tillkortakommanden och sin egen förträfflighet. Jag har inget som helst intresse av att hänga ut folk. Jag ser inget som helst värde i att […]

  5. Oscar Says:

    Lägger man ihop Fokusreportaget med Bodströms beskrivning får man en ganska klar bild av hur enigt valet av Juholt egentligen var. Lite genant att så många sossar tror att det år att släta över det i dagens mediavärld.

  6. När jag nästan träffade Bodström « Röda Berget Says:

    […] Jag kan skryta med att nästan ha träffat Thomas Bodström. Å andra sidan har jag nästan läst hans bok. […]

  7. Cirkus Bodström har kommit till byn. « essbeck Says:

    […] är knappast Juholts fel eller någon annan som påpekade det faktum att Socialdemokratin inte kunde nå de uppsatta målen. Alla som planerade och […]

Kommentera

