Valet i USA blev just jämnt

Barack Obama tappade bollen i debatten mot utmanaren Mitt Romney. Diverse tryckare och bedömare gav betyget efter debattens avslutning, nu kan vi se det bekräftas i mätningarna. Jag hämtar genomgående mina underlag från RealClearPolitics.

Nationella siffror visar en knapp ledning för Obama, men den har krympt betydligt. En till på elektorskartan visar att nyckelstaten Ohio som före debatten hade status ”leans Obama” har nu status ”toss upp”. I en annan nyckelstat, Florida är det numera jämnt. Frågan är om detta är början på en rörelse där stater glider mot Romney eller om det opinionen som hickar till.

Jag skulle inte rösta på ett svenskt parti med Obamas program, men för mig har valet i USA alltid handlat om det bästa av två dåliga alternativ.

Wolodarski uttrycker det väl

Mot Obama står inte bara Mitt Romney, som byter åsikt lika ofta som andra bör byta sitt lösenord, utan också ett republikanskt parti som girat kraftigt åt höger och förlorat mycket av sin sans och balans.

Det verkligt oroande med presidentvalsdebatten är förmodligen insikten att denna republikanska tokhöger åter fått vittring på Vita huset DN

NetRoots | SAP | Pingat på Intressant| Politometern

Ett svar to “Valet i USA blev just jämnt”

  1. Håkan Larsson Says:

    Ojsan!
    Jag undrar om den unge Wolodarski egentligen vet vad han skriver. Den amerikanska tokhögern har ju också författat mycket av den svenska moderatstyrda regeringens handlingsplan, och t.o.m. skickat över en av sina främsta inpiskare, Karl Rove, att överlägga med M:s styrelse några gånger under sommaren 2010!

Kommentera

Följ

Få meddelanden om nya inlägg via e-post.

Gör sällskap med 1 144 andra följare

