PR-partiet

Vad göra om man som politiker satt sig i klistret. Man skaffar sig en strategi för att lösa upp klistret.Exakt vad som hände moderaten Christer G Wennerholm efter ett politiskt bråk om upphandling av skärgårdstrafik. Ibland finns kompetensen inom partiet, ibland får man köpa in extern kompetens. Inget konstigt med det, så länge partiet betalar själv.

SvD kan nu avslöja att en del av konsultkostnaderna gick till att låta revisionsbolaget KPMG utforma en pr-strategi kring hur trafiklandstingsrådet Christer G Wennerholm och andra allianspolitiker i landstinget skulle agera. I planen, som kallas ”utkast till kommunikationsstrategi” och är stämplad som arbetsmaterial, ingick bland annat att låta de fyra ledarna från majoriteten i trafiknämnden skriva en debattartikel i Dagens Nyheter. SvD

Skattebetalarna ska inte stå för notan när politiska företrädare krishanterar sitt politiska rykte.

NetRoots | SAP | Pingat på Intressant| Politometern

About these ads

Etiketter: , ,

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s


Följ

Få meddelanden om nya inlägg via e-post.

Gör sällskap med 1 221 andra följare

%d bloggers like this: