Borgerligt Eurovisionbölande gläder mig

Jag ser med förvåning inte så lite glädje på hur diverse borgerliga debattörer, jóurnalister och tyckare bölar intensivt över att Malmö nu för arrangera finalen i Eurovison 2013.

I grunden ligger deras besvikelse att deras partipolitiskt motiverade antimalmökampanj inte lönat sig. Malmö håvar in evenemang, ESC13 är vare sig det första eller det sista.

Vissa tyckare tröstar sig med att ”Köpenhamn ändå tjänar mest”, vilket faktiskt är nys. Hotellrum är svindyrt i Kph, något som gynnar Malmö när Kph har stóra evenemang. Det finns säkert en del som väljer i Kph, men det är helt OK. Öresundsregionens framgångsformel stavas samverkan.

Extra kul är det att se moderate riksdagsledamoten Hanif Bali i Solna som på Expressens debattsida harmas över att det nybyggda Mutsunda, beläget i hans Solna, förlorade.

Någon av moderaternas många spinndoktorer borde upplysa Bali om att dåliga förlorare är fruktansvärt oattraktiva.

NetRoots | SAP | Pingat på Intressant| Politometern

Etiketter: , , , ,

2 svar to “Borgerligt Eurovisionbölande gläder mig”

  1. Fredrik i EU Says:

    Jag gratulerar Malmö och bölar inte alls över att Skåneregionen fick arrangemanget. Är jag inte borgerlig då ;-)

    Dessutom lägger jag inga som helst politiska värderingar i något förslag, varför göra det? (även om de finns bland många som pratar)

    /Fredrik

  2. Leif Andersson Says:

    Tur för Malmö att de kan få publikdragande evenemang till skrytbygget vid Hyllie för något elitserielag i ishockey verkar man aldrig kunna uppnå.

    Vi MFFare bryr oss inte om MIF. Jag som inflyttad bär med mina mångåriga Brynässympatier och du vet hur det gick för oss…/Peter

Kommentera

Följ

Få meddelanden om nya inlägg via e-post.

Gör sällskap med 1 243 andra följare

