Moderaterna avvisar(?) utsträckt SD-hand

SD sträckte i AB Debatt ut en hand till moderaterna – vi kan hjälpa er med JSA #5.

Svaret kommer raskt från den moderate topptjänstemannen Thomas Böhlmark,

Två anledningar till att Moderaterna och Alliansen aldrig kommer att förhandla ett femte jobbskatteavdrag med Sverigedemokraterna. Thomas Böhlmark

Trots Böhlmark klipper till den utsräckta handen, förväntar sig Åkesson ett samtal från Fat Cat himself.

Bloggat: Peter Högtberg,

NetRoots | SAP | Pingat på Intressant| Politometern

Etiketter: , , , ,

Ett svar to “Moderaterna avvisar(?) utsträckt SD-hand”

  1. Lars Flemström Says:

    Jag tänkte just det. Det här tvingar ju Reinfeldt att avstå frå femte jobbskatteavdraget, såvida han inte gör upp med Mp om att stänga av ytterligare en reaktor. Kanske Anders Borg försöker fria till Magdalena Andersson:

    ”Ni var ju emot de fyra redan gjorda jobbskatteavdragen, och säger nu att ni inte ska riva upp dem. Det kommer ni också att säga om femte avdraget, om vi lyckas genomföra det. Så varför inte ställa upp på det som ni ändå kommer att acceptera om vi skulle lyckas genomföra det utan ert stöd. Vad skulle Stefan säga om vi stänger en reaktor? Så var nu förståndig och ta emot min utsträckta hand! Nej jag tror inte att Fredrik går med på förbud mot vinstdrivna skolor, Jag hörde inte vad du sa. Krävde du något? Nej, det tror jag inte att Fredrik går med på, men jag ska fråga.”

Kommentera

Följ

Få meddelanden om nya inlägg via e-post.

Gör sällskap med 1 193 andra följare

