Och f-n läste bibeln

Jag läser med förundran Kristdemokraten Peter Soilanders inlägg om vårt förslag om rätten till heltid. Min namne Soilander verkar inte förstå skillnaden mellan att ha rätt till heltid och vara skyldig att arbeta heltid.

Formuleringar som denna får mig också att klia breda fåror i min skalle.

Rätten till heltid är en konstig debatt. Det är lätt att tycka så som man, eftersom män inte har tillfälliga avbrott i sina hormonella perioder eller för den delen får barn och gillar att gosa med dem mer än nödvändigt. Om det går att ändra på så är naturligtvis socialdemokraterna villiga till det. Då får nämligen män också skaffa barn – och ja, det blir ju konstigt. Män arbetar sällan deltid – de är som arga och slitstarka vargar som styrs av hierarkiska system som de ylande ödmjukar sig under varandra för att få stanna kvar i flocken. I kvinnokläder skulle de bli som vargar i fårakläder. Peter S

Håhåjaja

NetRoots | SAP | Pingat på Intressant| Politometern

Etiketter: , ,

2 svar to “Och f-n läste bibeln”

  1. johannesc Says:

    Läste det också och blev lika frågandes som du. Verkar som om han har missat något…

  2. gydvan Says:

    Om han har missat något eller inte vet jag inte men vad han än tror så undrar jag vilken galax han lever i…..

    Jag har arbetat heltid i hela mitt liv utom vid småbarnsåren för då hade man som förälder lagstiftad och avtalsreglerad rätt att gå ner i arbetstid.

    Ibland när man tror att allianspartierna har nått taket i floskler så dyker ett sådant här uttalande upp.

    Anledningen att mäns arbete sällan har deltidsproblematik handlar om 1, arbetsvärdering 2, synen på ”traditionellt kvinnoarbete” 3, Och männens kamp, de hade aldrig gått med på deltid i den utsträckningen som kvinnor fått göra. 4, klassfråga, tror att deltidsproblematiken finns mest inom LOs förbund.

    Det handlar INTE om hormonella perioder!!

    Jag har läst uttalanden av den mannen förr och de har ofta slagit i taket när det gäller floskler

Kommentera

Följ

Få meddelanden om nya inlägg via e-post.

Gör sällskap med 1 145 andra följare

