P4 censurerar Wollters Reinfeldtkritik

P4 har beslutat sig för att censurera Sven Vollters radioprogram. Orsak? Han kritiserar Fredrik Reinfeldt.

Nedanstående citat taget från AB visar vad SR inte anser att Reinfeldt ska tåla höra.

Bland annat säger han: ”Jag blir så förbannad att jag får blodsmak i munnen. /… / Ett enda liv har vi, en enda kort stund på jorden, och då ska några småljugande äggskallar komma och försöka bestjäla oss på det viktigaste vi har när hösten tonar in. Vår tid.”

För er som vill höra en ocensurerad Wollter kan göra det här. Den censurerade Wollter kan ni höra här 22:05 ikväll.

NetRoots | SAP | Pingat på Intressant| Politometern.

Etiketter: , , , , , , ,

5 svar to “P4 censurerar Wollters Reinfeldtkritik”

  1. ecwho Says:

    Instämmer och tål att fundera över…

  2. Martin Says:

    Jag antar att vi alla vill ha opartisk media och programledare?

    Jag har hört betydligt värre riktas mot socialdemokratiska politiker. Ett exempel var när Svante Weyler i P1 tilläts kalla Ilmar Reepalu antisemit. Men jag antar att reglerna är olika beroende på vem det gäller…/Peter

  3. Lars Flemström Says:

    Vet du vem som äger Sveriges Radio? Om du tror att det är staten, så tror du fel. SR har aldrig ägs av staten. Och regeringskontrollerad är inte detsamma som statsägd.

    Vet du vem som är VD i Sveriges Radio? Efter den kamp mot den moderata mediepolitiken, som SR:s VD har bedrivit, vågar nog inte denne VD tillåta att man driver med statsministern. Vilket inte alls motsäger det faktumet att VD är en durkdriven moderat maktspelare-
    Här står ju den moderata ideologin att ”public service” ska avskaffas mot det faktumet att moderatdominans i etermedia gynnar Moderaterna själva.

    Nu är detta bevisat. Censur är utövad.

    Läs mer:

    http://sv.wikipedia.org/wiki/Sveriges_Radio

  4. Ewy Jonsson Says:

    Jag vill tacka Sven Wollter för de orden. Jag delar helt hans uppfattning då jag jobbat inom vård och omsorg i snart 35 år.

    En annan sak frihet, kärlek och demokrati måste erövras varje dag.

    Det går inte att sitta lugnt tillbakalutad och tro att allt är lugnt.
    Det finns krafter som motarbetar detta i varje sekund.

  5. Åsa Linderborg är nästa att jämföra höger med massmord « Pinglans Tankar – den ej politiskt korrekta bloggen Says:

    [...] Och om nu någon skulle tycka att jag äre en äcklig högeridiot så kan jag säga att jag blir lika upprörd över att man censurerar vänsterfolk, även om jag inte gillar deras åsikter! http://rodaberget.wordpress.com/2012/02/18/p4-censurerar-wollters-reinfeldtkritik/ [...]

Kommentera

Följ

Få meddelanden om nya inlägg via e-post.

Gör sällskap med 1 201 andra följare

