Bye, Bye Maud, ingen kommer att sakna dig

Maud Olofsson avgår. Kommer jag att sakna henne? När jag tänker på Olofssons politiska gärning är det några saker som slår mig.

  • Ólofsson grova utfall mot Móna Sahlin, varav några var bland de värsta jag har hört en partiledare vräka ur sig. Plumpt, agressivt och oprovocerat.
  • Vad har Maud Olofsson egentligen åstadkommit som minster?
  • Maud Olofsson lämnar över ett centerparti i ruiner. Partiet existensberättigande ifrågasätts av allt fler och den interna kritiken har varit hård. Olofsson har prioriterat sin statsrådstaburett över det egna partiet.

Jag försöker komma på något positivt att säga om Maud Olofssons politiska gärning, men jag klarar inte av det.

Maud Olofsson

NetRoots | SAP | Pingat på Intressant| Politometern.

Etiketter: , ,

9 svar to “Bye, Bye Maud, ingen kommer att sakna dig”

  1. gydvan Says:

    Jag kan komma på en hel del som jag kommer att sakna med Olofsson.
    Hennes gränslöst dumma kommentarer, hennes uppenbara lögner om motståndarnas politik, hennes inkompetens.
    Iofs är detta inga egenskaper som jag önskar att våra folkvalda har men hon sprängde alla gränser av dumhet så det gick över till en rätt komisk och absurd upplevelse att lyssna på henne.

  2. Anders Dalstam Says:

    Det är nog ingen som förväntar sig att du skulle säga något positivt om Maud heller, så det kan du släppa.

    Till skillnad från andra hycklar jag inte och står i ring och hyllar den avgångne man ogillade som aktiv. /Peter

  3. Sven-Eric Forsén Says:

    Det är säkert många som med tacksamhet hälsar Maud Olofssons avgång. Denna Svenskt Näringslivs och Timbros trogna eftersägare. Nu heter Centerns nya partiledare Annie Lööf som har tilldragit sig ett enormt massmedialt intresse och journalisternas välvilliga exponering. Man har väldigt stora förhoppningar på henne, Men i senaste opinionsmätningen går Centern – trots detta – tillbaka ytterligare. Hon vandrar vidare i Mauds fotspår uppbackad av hela partiet. Men den ideologiska kompassen har stor missvisning. Den pekar i en ännu mer nyliberal riktning – med Thatcher som idol – och Stureplan som favoritplats.Det finns anledning för landets centerpartister att skruva ner förväntningarna.

  4. kontemplera.nu Says:

    Alla som jobbar på SAAB måste väl ändå bli väldigt känslosamma i en stund som denna?

  5. Jan Says:

    Håller med. Det blir skönt att bli av med henne. Det tror jag många centerpartister tycker också (även om efterträdaren också går i det nyliberala spåret). Jag tror dock inte att hon har åsamkat det svenska samhället lika stor skada som t ex Bengt Westerberg. Westerberg genomdrev flera rekorddyra ”reformer” som statskassan fortfarande får dras med.

  6. Henrik Vallgren Says:

    Att sossar föredrar röde Olle eller kol-Lennart har jag full förståelse för. Men därifrån till att ”ingen” (sic!) skulle sakna henne har inte täckning i verkligheten.

    Jag har inte mött en centerpartist jag skulle sakna när vederbörande lägger av…/Peter

  7. Decirée Says:

    Tycker regeringen är ett ”skämt”, de nöter baken, käftar mot varann i debatter, tjänar mer än de gjort rätt för, reser/äter middagar för våra skattepengar, ordnar patetiska lagar, svamlar om saker som de inte egentligen inte är insatt i, men de vill gärna att de ska ”låta som de är de”, överväger o inte rösta mer, de har inte förtjänat de

  8. intelligentunion Says:

    Jag kommer sakna henne för hon var en fin källa för god satir genom ex. bloggen Badlands Hyena. Andra politikers illgärningar är tuffare att belysa med satir för den oslipade individen.

    Som tur är har borgerligheten hela skafferiet fullt och även hos oppositionen ser det tacksamt ljust ut, men klart att man kommer sakna den vimsiga lilla tanten.

  9. margareta Says:

    kommer förmodligen att gå med i centerpartiet igen. hoppade av innan tack vare mauds totala ointresse för oss gräsrötter i centern.

Kommentera

Följ

Få meddelanden om nya inlägg via e-post.

Gör sällskap med 1 193 andra följare

