Mikael Damberg annonserar sin kandidatur på Facebook

Jag kan inte tolka Dambergs FB-rad på något annat sätt.

Vilken roll jag kan spela är det andra som får avgöra

Där är det, svart på vitt. Är det så att Partiet vill ha Mikael Damberg i rollen som partiledare ställer han upp.

Då har jag ett par frågor till Damberg

  1. Vilka är dina långsiktiga visioner för Sverige, EU och Världen?
  2. Vilka är det första stora förändringarna du ämnar göra under dina 100 första dagar som partiledare?
  3. Vad kommer du aldrig att göra som partiledare?

Vi kan börja med de frågorna – resten tar vi sen!

Nu är racet igång allvar. Dags för de andra att krypa fram ur buskarna…

[UPPDATERAD 22:07] Nyheten börjar krypa ut smått. Peter Andersson skriver ett längre inlägg där han beskriver Damberg från den närhet till honom han har från son position i Solna. Claes Nordmark uttrycker entusiasm inför Dambergs kandidatur.

NetRoots | S-Buzz | SAP
Pingat på Intressant | Politometern
Följ eftervalsdebatten på  NetRoots Valanalyser

Etiketter: , , ,

5 svar to “Mikael Damberg annonserar sin kandidatur på Facebook”

  1. Damberg har klivit fram – Vi väntar på Östros, Sommestad & co « Röda Berget Says:

    [...] Damberg kandiderade igår via Facebook. Jag gillar att han gör det på egna villkor i en egen mediekanal. Samtidigt [...]

  2. Äke Norrman Says:

    Utmärkt Röda berget!
    Alla som kandiderar borde öppet redovisa sina ståndpunkter för oss,
    speciellt i frågor som Privatisering och blandekonomi.Höga löner till
    riksdagsmän EU parlamentariker,styrelseledamöter,
    Jag har fått känslan att det fegas för att se vart vinden blåser, Sådana vill vi inte ha.

  3. Damberg kliver fram | Ensson Says:

    [...] då har vi då ytterligare en kandidat som kliver fram. Men vad kliver han fram med? Jo, han ställer sig upp och säger att han vill vara med och forma framtiden för partiet och det [...]

  4. Vem vill jag ha som Socialdemokraternas partiledare? « Röda Berget Says:

    [...] bestämmer vi gemensamt. Jag tycker frågan om vad personerna tänker göra under de första 100 dagarna är mer intressant. Då kommer tonen att sättas för hela mandatperioden. Det är väldigt svårt att ändra ett [...]

  5. Socialdemokraternas partiledare är ledare för alla socialdemokrater… « Röda Berget Says:

    [...] med Miakel Dambergs kandidatur kom persondebatten igång på allvar. Så här någon vecka efter Dambergs FB-kandidatur inser jag varför jag hatar [...]

Kommentera

Följ

Få meddelanden om nya inlägg via e-post.

Gör sällskap med 1 192 andra följare

