Nuder seglar upp?

Fler och fler börjar titta på Per Nuder som en kandidat till partiledarposten. Han håller på att segla upp som den kandidaten.  Nuder har stämpeln på sig att befinna sig på partiets högerflygel, men när Skåne enligt AB ställer sin bakom Nuder vete tusan om det överensstämmer med verkligheten.

- Nuders styrka är att han uppfattas som en högersosse fast han inte är det. Han är mer åt det pragmatiska hållet, säger en tidigare socialdemokrat. AB

Östran har tidigare propagerat för Nuder och de vill även se Lena Sommestad som ordförande för programkommissionen, ett krav som jag ställer mig bakom.

Peter Högberg skriver återigen om det delade ledarskapet och jag vill åter hänvisa till den postning jag gjorde om Sten Andersson. Vi ska inte ha två partiledare, däremot en stark partisekreterare.

Jag har ännu inte tagit ställning till vem jag vill ha som partiordförande, men är valet som Mellin skriver mellan Nuder och Österberg tar jag Nuder.

NetRoots | S-Buzz | SAP
Pingat på Intressant | Politometern
Följ eftervalsdebatten på  NetRoots Valanalyser

Etiketter: , , , ,

4 svar to “Nuder seglar upp?”

  1. Eva Berglund Says:

    Gissar tyvärr att ni får fortsatt kräftgång om ”Nuder seglar upp”.

  2. Bengt Silfverstrand Says:

    Delar din uppfattning. Nuder är ett starkt namn i sammanhanget och att betrakta honom som högersossel är en grov förenkling.

  3. Lena Källman Says:

    Östran pläderar för Nuder som partiledare. Att de nu går ut och föreslår Lena Sommestad som ordförande i programkommissionen är bara ett sätt att avföra henne som kandidat till partiledarposten. De vet att Lena vinner alltmer i popularitet ju mer tiden går. De är skitskraja.

  4. Per B Says:

    Olof Abrahamsson på NSD lyfter fram Leif Pagrotskys fördelar som partiledarkandidat i den här ledaren:

    http://www.nsd.se/opinion/ledare/artikel.aspx?ArticleId=5917526#fank5918222

    Lena Sommestad har också vid ett flertal tillfällen i sin blogg visat att hon hyser en stor respekt för Leif Pagrotsky så dom skulle antagligen kunna utgöra ett bra team.

    Själv har jag svårt att välja mellan Pagrotsky och Sommestad som partiledare. Om det är viktigt att den nye partiledaren sitter i riksdagen så väljer jag nog Pagrotsky, men Sommestad skulle kanske kunna vara bättre för partiets långsiktiga utveckling.

    Till dom som hävdar att det är viktigt att vi väljer en ledare som gör sig bra i media så rekommenderar jag den här texten:

    http://alpinechar.blogspot.com/2011/01/spekulationer-utan-varde.html

Kommentera

Följ

Få meddelanden om nya inlägg via e-post.

Gör sällskap med 1 232 andra följare

