Vi har ett kongressbeslut, Morgan Johansson, att riva upp FRA-lagen!

Det ska följas!!!

Jag ser till min besvikelse att Morgan Johansson inte klarar av trycket. Det tog bara några dagar och sedan skulle en bit av det öppna samhället ryckas bort. Just det alla varnat för.

 Det är dock fashinerande att SvD trumpetar ”Nu ger S Säpo rätt att”. Jag hade ingen aning om att vi hade egen majoritet i riksdagen och satt i regeringsställning. Innan Tokmoderaten får ytterligare ett Tokspel bör han & resten av Borgeriet betänka var det formella förslaget till riksdagen måste komma ifrån och det är från en man bosatt i Täby.

Jag lägger också märke till att MJ använder ordet ”jag” istället för ”vi”, vilket jag just nu tolkar som att det är Morgan Johanssons personliga uppfattning han ger uttryck för, inte Socialdemokraternas.

Jag vill påminna Johansson om att vi har ett kongressbeslut och en överenskommelse med V & Mp att vårda. Vi tog de besluten för att det var rätt då och det är fortfarande rätt. En dåre från Tranås förändrar inte den saken.

Jag vill höra ett klart besked från den Socialdeokratiska partiledningen (läs Mona Sahlin) att vi följer de beslut vi fattat i demokratisk ordning, att vi står för den överenskommelse vi gjort med V & Mp därför att det är den rätta politiken att föra.

Jag vill se en gigantisk Monty Python hand komma ner från himlen och rycka Morgan Johansson i örat och uppleva hur en verbal märkeshandhandväska smäcker honom i planeten.

Mona Sahlin: Du är fortfarande partiledare. Agera då som en!

Andra på banan är Johan Westerholm, Peter Andersson, Martin Moberg, Mats Emgström, Erik Laakso, Peter Högberg och Kulturbloggen.

NetRoots | S-Buzz | SAP
Pingat på Intressant | Politometern
Följ eftervalsdebatten på  NetRoots Valanalyser

Etiketter: , , , ,

14 svar to “Vi har ett kongressbeslut, Morgan Johansson, att riva upp FRA-lagen!”

  1. Anders Nilsson Says:

    Bra!

  2. Ola Möller Says:

    Bra Peter. Helt rätt. ”Kan” vi inte riva upp kongressbeslut kring krigföringen i Afghanistan kan vi inte riva upp beslut kring FRA.

  3. Helt fel väg, Morgan Johansson « Rebella unga S-kvinnor Says:

    [...] Peter Johansson, Johan Westerholm , Minamoderatakarameller , Peter Högberg, Martin [...]

  4. Socialdemokraterna är lost « Johannes Blogg. Says:

    [...] Expressen, Röda Berget [...]

  5. Niklas Says:

    Det bästa Socialdemokraterna kan göra är att gå ut med ett pressmeddelande till tidningarna om att de står fast vid att FRA-lagen skall rivas upp och att Säpo inte ska få tillgång till den. Det skulle en gång för alla få tyst på diskussionerna.

  6. M. E. Says:

    Jag tror så här:

    Mona Sahlin är bästis med Tomas Bodström i USA och har tydligen försökt övertyga honom att vilja bli partiledare under sin vistelse nyligen i USA. Bodström gjorde en del saker som justitieminister som nog betyder att han tycker mycket om det Morgan Johansson nu har gjort. Det finns ingen anledning att tro att Sahlin och vännerna till henne i partiledningen skulle ha någon annan uppfattning.

    Sahlin har förövrigt visat prov på avsaknad av kommunikation med partiet själv under sin tid som partiledare. Till exempel genom att vänta till efter valet med att bekänna att hon inte trodde på politiken hon gick till val på eller att hux flux ställa till med alliansen med MP.

    Jag är ju överens om att dagens S-ledning saknar förankring i S. Jag håller även med de som säger att detta inte är rätt väg att gå, den som Johansson verkar vilja vandra tillsammans med Bodström, Sahlin och de andra. Dock är det lite komiskt hur man nu i S kan bli sådana FÖRSVARARE. Jag och många med mig tror jag har intrycket att S vill försvara en hel del såsom det är. Men hur är det med att gå till angrepp på det som inte är så bra, som ett ständigt mer ojämlikt samhälle, och inte bara försvara saker som skulle ersättas av något värre?

    Kommer ni någonsin igen att komma på offensiven, S?

  7. Islamhetsen - SVD i spetsen | Svensson Says:

    [...] Bloggat: Röda Malmö, Röda Berget, Krassman, Kulturbloggen, Min luktar oxo fisk, Polisstaten, Kjellberg, K & Å, Läs även andra [...]

  8. Utökad signalspaning och FRA mitt i julbaket. | Annarkia Says:

    [...] som bloggat: Martin Moberg, Krassman, Sandro Wennberg , Kulturbloggen , Peter Johansson, Peter Andersson , Maria Ferm [...]

  9. Brockmans blogg » Kongressbeslut är bara luft för frifräsare Says:

    [...] andra är upprörda: | Erik Laakso | Röda Berget | Kulturbloggen | Högbergs tankar | Jonas Morian | Krassman | Johan Westerholm | Mary X Jensen | [...]

  10. Erik Laakso | På Uppstuds » När terror får råda Says:

    [...] en liten bloggvägg av Brockman: | Röda Berget | Kulturbloggen | Högbergs tankar | Jonas Morian |Krassman | Johan Westerholm | Mary X Jensen [...]

  11. Rik(s)dagsgruppen knäppte Morgan Johansson på näsan « Röda Berget Says:

    [...] Guds hand i form av den socialdemokratiska riksdagsgruppen tog honom i örat och skakade rejält. jag hittade följande text på Text-TV Justitieutskottets ordförande Morgan Johansson (S) [...]

  12. Alexandra Says:

    Vilken fantastisk och rolig slutkläm!

    Så säg :) /Peter

  13. Den svenska terrorismen | Min luktar oxo fisk! Says:

    [...] beelzebjörn, lisa magnusson, lodenius, riktpunkt2, deeped, svensson23, behrang miri, guillou, röda berget, krassman, [...]

  14. Den svenska terrorismen Says:

    […] magnusson, lodenius,riktpunkt2, deeped, svensson23, behrang miri, guillou, röda berget,krassman, polisstaten, ezpeleta, politik och poesi, mustafa […]

Kommentera

Följ

Få meddelanden om nya inlägg via e-post.

Gör sällskap med 1 236 andra följare

