Att vinna ett val eller att förlora det

I alla val finns vinnare eller förlorare. För både vinnaren och förloraren finns alltid de gnagande frågorna:

  • Var det mitt fel/förtjänst att det gick som det gick?
  • Vann jag därför att jag var bra, eller för att de andra var kassa?
  •  Förlorade jag därför att de andra var bättre, eller gjorde ag så många misstag att jag torskade, trots att jag borde vunnit?

Viktor Tullgren har skrivit ett inlägg om förlorare, och han anser att jobben är Reinfeldts akilleshäl, Peter Andersson pekar på välfärden, närmare bestämt sjukförsäkringen.

Jag tror att borgerligheten torskar i år därför att de helt enkelt inte har svaren på framtidens frågor, men även därför at deras praktiska regeringskonst är så dålig. Reinfeldt pratar mycket om regeringsduglighet, men där finns en av hans egna akilleshälar.

NetRoots

Etiketter: , , , ,

Kommentera

Följ

Få meddelanden om nya inlägg via e-post.

Gör sällskap med 1 206 andra följare

